Vi bør satse mere på at gøre Hvidovre pæn

Indlæg i Hvidovre Avis 15. august 2017

Vi bør satse mere på at gøre Hvidovre pæn

Svar på indlæg fra Svend Sørensen

Jeg vil gerne takke Svend Sørensen for hans indlæg i sidste uges Hvidovre Avis om bl.a. forskønnelse af området langs den nye jernbane og især Allingvej. Hans indlæg viser, at det trods besværligheder for de mange personer og foreninger der har engageret sig på området, kan have en vis effekt, at presse på over for diverse myndigheder. For de radikale har det altid været en mærkesag, at give indflydelse til lokale beboere i en kommune, så når Svend Sørensen spørger, om vi er kommet på andre tanker eller om der endda er tale om valgflæsk, så er det slet ikke tilfældet.

Det kan være at misforståelsen er opstået, fordi Svend Sørensen antager, at vi radikale er med i den “røde blok” i kommunens Teknik- og Miljøudvalg. Det er vi ikke og da vi heller ikke er repræsenteret i kommunalbestyrelsen har vi således ikke - som han skriver - været med til at forkaste alle de ønsker som grundejerforeningerne i området fremførte over for kommunen. Vi mener, at deres krav har været yderst rimelige.

Når vi radikale kommer ind i kommunalbestyrelsen, vil vi tværtimod arbejde for, at kommunen i langt højere grad skal inddrage de lokale beboere og foreninger i arbejdet med at minimere og afhjælpe de miljømæssige gener af de arbejder der foregår rundt om i kommunen. Det gælder ikke bare langs den nye jernbane, med de rædselsfulde rustne jern- og betonkonstruktioner der er skudt op på gadeplan, men f.eks. også fjernvarmeprojektet i Risbjergkvarteret og de øvrige kloakerings/regnvandsprojekter der er - eller har været - i gang. Her er det vigtigt, at projekterne gøres HELT færdige i dialog med beboerne, så de får et pænt lokalområde tilbage igen efter alle de entreprenørarbejder som de har måttet udholde.

For at den slags tiltag kan gennemføres, vil vi meget gerne have idéer fra lokalområdet. At arbejde på denne måde er faktisk en del af radikal politik.

Jens Peter Andersen

Kandidat for Det Radikale Venstre til kommunalvalget