Hvidovres skoler skal blive endnu bedre

Indlæg i Hvidovre Avis 4. juli 2017

SUSANNE WAD LETH:- Det bedste ved Hvidovres skoler er de nysgerrige elever!

Intet er vigtigere end vores børns skolegang og uddannelse. Vores børn fortjener muligheden for at kunne at gribe fremtiden. Vores børn fortjener chancen for at forme deres eget liv. Vores børn fortjener en skole, der ruster dem til fremtiden. Spørger du mig, har vi ualmindeligt dygtige lærere, pædagoger og skoleledere i Hvidovre. Men vores skoler skal blive endnu bedre.

Derfor er jeg kandidat til kommunalvalget i år for Radikale Venstre. Jeg vil kæmpe for, at byrådet giver vores børns skolegang og fremtidige muligheder topprioritet. Men jeg har en indrømmelse. Vi politikere ved langt fra altid, hvad der er bedst for vores skoler. Vi bliver alle sammen klogere af at lytte til hinanden. Derfor var jeg på Kæmpernes marked foran rådhuset sidste lørdag for at spørge Hvidovres borger: “Hvad er det bedste ved vores skoler?”

Mens jeg stod på pladsen hørte jeg især tre inspirerende historier:

- En pige, der skal starte i skole efter sommerferien, synes det bedste ved vores skoler er alle de nye ting hun skal til at lære. Det fortæller mig, at vi skal kæmpe for, at vores folkeskoler inspirerer eleverne og giver dem lyst til at lære hele livet.

- En far til en elev synes det bedste ved vores skoler er de engagerede lærere, der inspirerer eleverne. Det fortæller mig, at vi skal kæmpe for at fastholde vores lærere og give dem rammer, hvor de kan få lov til at udvikle deres undervisning i nye og spændende retninger.

- Adskillige børn nævnte, at det bedste ved at gå i skole er at se vennerne hver dag. Det fortæller mig, at vi skal kæmpe for en folkeskole for alle. Det er vigtigt, at forældre vælger folkeskolen fordi en mangfoldig folkeskole giver børn med større forståelse og tolerance for andre.

Traditionelt serverer politikerne forslagene, og så bliver vi målt og vejet hvert fjerde år. Den proces skal vendes på hovedet. Til gavn for vores børn. Vi skal suge erfaringerne til os og gøre vores skoler endnu bedre.

Spidskandidat til kommunalvalget for Radikale Venstre