23. april

Folketingsvalg 2015

Her kan du læse mere om vores folketingskandidat Susanne Wad Leth og følge med i arrangementer i forbindelse med valget.

Et mere ansvarligt Danmark.

Vi skal skabe en meningsfuld tilværelse for alle. Derfor skal vi stille krav til hinanden og hjælpe der, hvor der er behov for det. Her er nogle af de områder, som jeg mener, at vi sammen skal fokusere på:

Integration

Integrationsindsatsen skal styrkes. Vi skal hjælpe udlændinge, der allerede er i Danmark eller kommer hertil, så de hurtigt kan klare sig selv og komme i gang med en ny tilværelse i Danmark.  Vi skal se potentialer og ressourcer i stedet for problemer. Udlændinge har meget at bidrage med til det danske samfund, og mange af vores virksomheder har brug for dem. Vi skal give plads til forskellighed, og vi skal møde alle mennesker med respekt, varme og positive forventninger.

Beskæftigelse, vækst og uddannelse

Vi skal have færre på offentlig forsørgelse, og vi skal have flere i job og uddannelse. Alle, der har evnerne til at tage et job eller en uddannelse, har et ansvar for og ret til at gøre dette. Alle skal have lige muligheder for at få en uddannelse. Den negative arv skal brydes. Ingen skal opgives. Samarbejdet mellem uddannelsesinstitutioner, jobcentre og erhvervsliv skal styrkes. Der skal investeres i folkeskolen, i ungdomsuddannelser, erhvervsuddannelser og universiteterne, så vi giver vores unge de bedste muligheder for at klare sig godt i livet.

Klima og energi

Vi skal fortsat arbejde for at opfylde regeringens ambitiøse klimamål. Det betyder, at Danmark skal være fri for fossile brændsler som olie, kul og gas i 2050. Disse mål vil bidrage til at sikre forsyning af energi til Danmark også i fremtiden. Det betyder, at vi skal blive ved med at tænke innovativt og udvikle nye metoder til at udvinde vedvarende energiformer, der ikke forurener. Vi skal efterlade en renere verden og være en inspirationskilde til resten af verdens energiforbrugere.

Jeg er 38 år, gift, opvokset i København og bor nu i Hvidovre på. Jeg er ansat i et ministerium, hvor jeg er stolt af at arbejde for det danske samfund. Jeg ser det som en fælles opgave at sikre, at vi har en velfungerende hverdag og samfund for alle. Det vil jeg også kæmpe for i Folketinget.