Det bedste ved Hvidovre - dialog med folk på gaden

Det bedste ved Hvidovre er …

Lørdag d. 11. marts var Radikale Venstre på gaden i Hvidovre, for at tale med Hvidovre-borgere om, hvad der er det bedste ved vores by. Der var rigtig mange, som synes Hvidovre er den bedste by i Danmark. Gode skoler og daginstitutioner, ældrepleje, et stærkt lokalt sammenhold, dejlige pusterum med masser af natur er noget af det, folk holder af ved vores by. Alle disse ting og tilbud  skal vi blive ved med at have og gøre endnu bedre. Derfor stiller Radikale Venstre op til Kommunalvalget i år.  Vi vil arbejde for Hvidovre og de steder, tilbud og mennesker, der er i Hvidovre, og som vi alle holder af.

Der er nu otte måneder til valget, men valgkampen begyndte allerede i lørdags -  med en tilståelse: vi politikere ved langt fra altid, hvad der er bedst for vores by. Vi bliver alle sammen klogere af at lytte til hinanden. Derfor gik Radikale Venstre på gaden ved Frihedens Butikscenter og spurgte borgerne: ”Hvad er det bedste ved vores Hvidovre?”

Mens vi stod der i det dejlige solskin hørte vi især tre inspirerende historier.

-        En ung mor synes, det bedste ved vores by er de gode daginstitutioner og skoler. Det fortæller os, at vi skal kæmpe for, at vi fortsat har daginstitutioner og skoler af høj kvalitet, der sikrer gode rammer for vores børn.

-        En mand synes, det bedste ved vores by er det gode foreningsliv og de mange aktiviteter. Det fortæller os, at vi skal fortsætte med at kæmpe for vores meget brede udbud af kultur og fritidsliv i Hvidovre.

-        Et ældre ægtepar, som aldrig har boet andre steder, synes det bedste ved vores by er, at vi har det hele. Det fortæller os, at vi skal kæmpe for, at vi udnytter mulighederne der er for uddannelse, job og udvikling, så vi vedbliver med at være et sted, man har lyst til at bo.

Traditionelt serverer politikerne forslagene, og så bliver vi målt og vejet hvert fjerde år. Den proces skal vendes på hovedet. For borgerne i Hvidovre ligger inde med så mange gode erfaringer.  Dem skal vi suge til os og bruge til sammen at gøre vores by til et endnu bedre sted at bo i.

Derfor håber vi i Radikale Venstre, at du vil hjælpe os med gode ideer, ris og ros, så vi sammen kan styrke byen til fremtiden. For vi tror, at vi med gode ideer, sammenhold og optimisme kan blive ved med at være Danmarks bedste by.

Formand for Hvidovre Radikale Venstre

På billedet ses Ane Skjødsholm og Susanne Wad Leth